ساختار وابستگی بر پایه تابع مفصل و کاربردهای آن در مدیریت ریسک

پایان نامه
چکیده

از سال 1990‏، جایگاه مدیریت ریسک در بانک های تجاری و سرمایه گذاری به سرعت رشد یافت. مجمو‎عه ای از ورشکستگی ها و زیان ها در بانکداری‏، مانند ورشکستگی بانک بارینگز‎ در سال 1995‏، اهمیت مدیریت ریسک را برای مدیران بانک ها و سهام داران آن ها پررنگ تر کرد. بانک ها‏، بخش تخصصی مدیریت ریسک را راه اندازی کردند. این بخش شامل هر دو حوزه اندازه گیری و مدیریت ریسک بود. بخش مدیریت ریسک بانک ها از طریق تابع ارزش افزوده می تواند در مدیریت‏ ریسک‏، درک ماهیت سود و زیان و در جهت کمک به افزایش بازگشت سرمایه موثر باشد. یکی از ابزارهای اصلی مدیریت ریسک‏، ارزش در معرض ریسک‏، ‎var است. ارزش در معرض ریسک‏، معیاری کمی است و به منظور اندازه گیری در معرض ریسک قرارگرفتن موسسه به کار می رود. تیل گولدیمان را می توان مبدع واژه ارزش در معرض ریسک به حساب آورد. در اواخر 1980 وی مدیر بخش تحقیقات در بانک جی پی مرگان بود. ‎‎ ‎‎ ‎ قبل از سال 1999‏، توابع مفصل وارد مباحث اقتصاد نشده بوده است. بعد از آن‏، این توابع در مقالات اقتصادی مورد توجه قرار گرفت. هورلیمان‎ ‎ و مندس و ‎لیل‎ موضوع برازش توابع توزیع چند متغیره روی داده های اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند. کوستته‎‎‎ ‏‏، مندس و مورتتی‎‎ و مندس و دسوزا‎ مسئله محاسبه ریسک های اقتصادی با استفاده از توابع مفصل را بیان کرده اند. در این رساله به ویژگی ها و روش های محاسبه ارزش در معرض ریسک خواهیم پرداخت. در فصل اول‏، برخی از تعاریف اولیه ی موردنیاز در فصل های بعدی‏، آورده شده است. در فصل دوم‏، به بررسی توابع مفصل‏، مفصل آمیخته‏، مفصل ارشمیدوسی و ضرایب همبستگی از قبیل‏، ضریب همبستگی اسپیرمن‏، کندال و ضریب وابستگی دمی پایین و بالا می پردازیم. در فصل سوم‏، ویژ گی های ارزش در معرض ریسک تک متغیره و چند متغیره مورد مطالعه قرار گرفته است و در نهایت‏، در فصل چهارم‏، محاسبه ارزش در معرض ریسک با استفاده از توابع مفصل ارشمیدوسی و رفتار ارزش در معرض ریسک و همچنین روش های محاسبه ارزش در معرض ریسک با استفاده از توابع مفصل مورد بررسی قرار گرفت. از داده های نرخ ارز بانک های آمریکا و آلمان در نرم افزار آماری ‎r‎ برای محاسبه این روش ها مورد استفاده قرار گرفت.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تعمیم مفصل فارلی- گامبل- مورگنسترن و ساختار وابستگی آن

با توجه به محدودیت دامنۀ همبستگی و مدل‌بندی بین متغیرهای وابسته با همبستگی بالا در مفصل فارلی-گامبل- مورگنسترن، در این مقاله، یک تعمیم جدید از مفصل فارلی- گامبل- مورگنسترن برحسب مقاطع چندجمله‏ای در جهت بهبود دامنۀ همبستگی آن با استفاده از نظریۀ ماکسیمم پایا معرفی می‌شود. در این تعمیم، برخی از ویژگی‏ها و مفاهیم وابستگی نیز مطالعه می‏شود.

متن کامل

تابع مفصل و برخی از کاربردهای آن

در این پایان نامه، پس از مطالعه تابع مفصل و ویژگی های آن، برخی از خانواده های مفصل، سودمند در مدل بندی آماری را ارائه می کنیم و روش های شبیه سازی برای مفصل را مورد توجه قرار می دهیم. ما همچنین رابطه بین مفصل ها و ویژگی های وابستگی و اندازه های پیوند را مورد بحث قرار دادیم. در پایان از مفصل برای مدل بندی داده های گسسته و مفصل شرطی در برآورد ارزش در معرض ریسک سبد سهام استفاده می کنیم.

15 صفحه اول

تعمیم مفصل فارلی- گامبل- مورگنسترن و ساختار وابستگی آن

با توجه به محدودیت دامنۀ همبستگی و مدل بندی بین متغیرهای وابسته با همبستگی بالا در مفصل فارلی-گامبل- مورگنسترن، در این مقاله، یک تعمیم جدید از مفصل فارلی- گامبل- مورگنسترن برحسب مقاطع چندجمله‏ای در جهت بهبود دامنۀ همبستگی آن با استفاده از نظریۀ ماکسیمم پایا معرفی می شود. در این تعمیم، برخی از ویژگی‏ها و مفاهیم وابستگی نیز مطالعه می‏شود.

متن کامل

وابستگی دمی با تابع مفصل

تاتع هفظل یک اتسار س دَه ذٌ ترای تیای اٍتستگی تیی هتغیر اّ هی تاشذ، در ایی پایای اًه ترای ت دست آ رٍدی اٍتستگی دهی ترای د سری داد ت جای ا تًخاب یک تاتع هفظل ک فقط اٍتستگی دهی تالایی را شًای هی د ذّ یا یک تاتع هفظل ک اٍتستگی دهی پایی یٌ را شًای هی د ذّ از ترکیه هحذب ه اٌسثی از د تاتع هفظل ک یکی اٍتستگی دهی تالایی دیگری اٍتستگی دهی پایی یٌ را شًای هی د ذٌّ استفاد شذ، پس از ا تًخاب تاتع هفظل ترکیثی ه اٌسه، ت اَتع ت زَی...

تفکر سیستمی و کاربردهای آن در مدیریت ریسک واحد تجاری مطابق با کوزو

تفکر سیستمی پارادایم یا الگویی کلی است که بر مبنای برتری کل به جزء، پایه گذاری شده است. در چنین تفکری، رفتار یک سیستم به رفتار مجزای عناصر آن وابسته نیست، بلکه انعکاسی از چگونگی ارتباط اجزای آن است. مدیریت ریسک واحد تجاری مطابق با کوزو، از هشت مولفه که دارای ارتباط با یکدیگر می­باشند، تشکیل شده است و هر کدام از آنها می­تواند تحت تأثیر تفکر سیستمی قرار بگیرد. مزیت تفکر سیستمی این است که نه تنها ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه لرستان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023